اداره رفاه دانشجویان در راستای کمک به امور تحصیلی و معیشتی دانشجویان، به عنوان پل ارتباطی میان دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دانشگاه فعالیت می نماید.
اهم شرح وظایف این اداره به شرح ذیل است :
- همکاری و ارتباط مستمر با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در زمینه ارائه تسهیلات رفاهی به دانشجویان
- ساماندهی و تسهیل امور مربوط به ثبت نام دانشجویان نو ورود در سامانه فاز ۲ برای بهره مندی از تسهیلات رفاهی
- ثبت و تایید انواع کمک هزینه تحصیلی دانشجویان روزانه متقاضی وام های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن متاهلی، ویژه دکترا و ... در سامانه فاز ۲ ( باتوجه به سقف اعتبار تعیین شده از طرف صندوق رفاه دانشجویان)
- ثبت و تایید درخواست کمک هزینه شهریه دانشجویان نوبت دوم در سامانه فاز ۲ ( باتوجه به سقف اعتبار تعیین شده از طرف صندوق رفاه دانشجویان)
- ارسال لیست درخواست متقاضیان انواع تسهیلات رفاهی به صندوق رفاه دانشجویان و پیگیری واریز وام از سوی صندوق رفاه دانشجویان
- ارتباط مستمر با صندوق قرض الحسنه امام صادق ( ع ) و معرفی دانشجویان نیازمند در شرایط اضطراری برای دریافت وام قرض الحسنه
- پیگیری و عقد قرارداد با بیمه سلامت استان برای بیمه نمودن دانشجویان غیر ایرانی
- پیگیری قرارداد بیمه حوادث دانشجویان و انجام امور مربوط به آن
- شناسایی و معرفی دانشجویان نیازمند به کانون دانشجویی سابقون جهت پرداخت کمک هزینه خوابگاه، تغذیه و یا پرداخت وام و... ( بررسی های کارشناسی توسط کانون دانشجویی صورت می پذیرد)
- پیگیری امور مربوط به دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی( کمیته امداد امام ( ره )، بهزیستی و ... )
- تسویه حساب دانش آموختگان در خصوص مسایل وام و خوابگاه
- صدور دفترچه اقساط دانش آموختگان بهره مند از تسهیلات رفاهی
- نظارت بر پرداخت اجاره بهای خوابگاه ها
- اعلام میزان بدهی و یا تسویه حساب دانشجویان با صندوق رفاه دانشجویان به آموزش دانشگاه
- پیگیری امور مربوط به دانشجویان دارای شرایط خاص جسمی